Wednesday, April 2, 2014

Pertandingan Teater Bahasa Malaysia Sekolah-sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Peringkat Kebangsaan

Tahun ini, sekali lagi SJKT Barathy mengambil bahagian dalam Pertandingan Teater Bahasa Melayu Sekolah2 Jenis Kebangsaan Tamil Peringkat Kebangsaan. Pasukan Teater SJKT Barathy dipimpin oleh Cikgu Che ku Nor Azizah bt Che ku Hassan dan Cikgu Encik Kathiravan.

Pada tahun ini, pasukan teater SJKT Barathy telah mempersembahkan teater yang bertajuk  Putera Alam Buana. Antara murid yang mengambil bahagian dalam teater ini ialah:

M.Poojea   sebagai  Permaisuri
P.Kushiala  sebagai  Puteri Ulam Raja
Vengadesh  sebagai  Putera Alam Buana
Niveetha    sebagai  Dayang
Teesha Poornie  sebagai Dayang
Indrani       sebagai Pawang
Aravindran sebagai Datuk Bendahara
Tanoj          sebagai Datuk Temenggunh
Danesh       sebagai  Panglima
M.Keethana sebagai Cermin Ajaib dan suara latar

Sebelum pertandingan berlangsung, latihan lakonan telah dijalankan hampir semula sahaja. Satu jawatankuasa telah dibina untuk membantu melancarkan perjalanan teater ini. Guru-guru telah membuat gotong royong membina prop latar tempat untuk pertandingan teater ini.






Pertandingan Teater Bahasa Malaysia Sekolah-sekolah Tamil Peringkat Kebangsaan ini diadakan berperingkat-peringkat iaitu mengikut negeri-negeri. Dalam negeri Kedah, 6 buah sekolah telah mengambil bahagian. Pertandingan ini telah diadakan di Auditorium Kebudayaan  dan Keseniaan Negeri Kedah pada 28 Mac 2014.  

Para pelakon tearter SJKT Barathy telah mempamerkan persembahan yang cemerlang. Terima kash diucapkan kepada semua guru yang terlibat dalam menjayakan Teater Putera Alam Buana. Sekalung penghargaan juga diberkan  kepada semua murid yang terlibat kerana dapat memberikan komitmen yang jitu untuk menjayakan teater ini sekali pun terpaksanya mengorbankan cuti semester selama seminggu.















No comments: