Tuesday, April 22, 2014

Pertandingan K200

 Pada 20 April, telah diadakan majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang Pertandingan K200. Pertandingan K200 ini dilaksanakan bertujuan untuk memberi gelakan kepada murid-murid menulis karangan dalam bahasa Melayu.  Di samping itu, murid akan dapat menambahkan pengetahuan mereka mengenai tajuk-tajuk karangan dan isi-isi  yang berkaitan dengan tajuk karangan. Selain itu juga, melalui  Pertandingan K200 ini juga akan dapat meningkatkan kosa kata  atau perbendaharaan kata bahasa Melayu di kalangan murid-murid. Ini seterusnya diharapkan akan dapat meningkatkan pencapaian bahasa Malaysia dalam ujian dan peperiksaan.

Pelaksanaan: 
Setiap orang murid dikehendaki menyediakan sebuah buku . Pada setiap minggu guru akan memberikan sebuah tema karangan yang perlu dicari dan disalin oleh murid-murid. Tujuan murid dikehendaki menyalin semula contoh karangan yang dicari adalah untuk peneguhan. Di samping mereka menulis, dalam masa yang sama, murid-murid akan membaca contoh karangan tersebut. Ini akan memantapkan pengetahuan murid dalam penulisan karangan Bahasa Malaysia.


Guru akan memungut semua buku pada hari terakhir setiap bulan bagi mengira jumlah buku yang telah disalin oleh murid-murid. Tiga orang murid bagi setiap kelas  yang menyalin karangan terbanyak akan menerima hadiah.














No comments: