Friday, May 3, 2013

Science Fair

Pada 25 April 2013, SJKT Barathy  telah mengadakan  Program 'Science Fair' peringkat sekolah. Program ini telah dikelolakan oleh Panitia Sains  SJKT Barathy. Program ini telah berlangsung dengan penuh kemeriahan yang melibatkan semua murid dan turut menjemput para waris untuk memeriahkannya.

Program  Science Fair ini dilangsungkan beberapa hari di mana  pada peringkat pertama, murid-murid akan bertanding dalam kumpulan mengikut kelas bagi setiap tahun. Kemuncaknya, kumpulan-kumpulan yang  mendapat tempat pertama akan mewakili kelas  dalam pertandingan peringkat keseluruhan yang diadakan pada hari Khamis.Ibu bapa turut dijemput untuk menyertai acara membina replika KLCC menggunakan straw.

Antara objektif utama pelaksanaan  Science Fair ialah untuk meningkatkan kebolehan berfikir secara kreatif  dan inovatif dalam kalangan murid serta memberi peluang kepada para peserta untuk terlibat dalam program-program yang serupa di peringkat yang lebih tinggi.

Hadiah-hadian dan sijil penghargaan telah disampaikan oleh Puan Guru Besar kepada para peserta. Tahniah dan syabas kepada semua.















No comments: